Hétköznapi szóhasználatban a függőség szót a ragaszkodás, hozzászokás,
szükséglet értelemben használjuk.
A függőség jelenségének önmagában
nincs pozitív, vagy negatív értéke, jelentését a kontextus adja, például
a függőség egy csecsemő számára a túlélést teszi lehetővé – ez
Fairbairn szóhasználatában az infantilis függőség. Amennyiben az érett
függőségbe való eljutás sérül, kóros függőségi állapotok
(szenvedélybetegségek, azaz addikciók), illetve kóros függetlenségi
állapotok (autiszikus magatartás) alakulnak ki. A szenvedélybetegség – másként addikció vagy kóros szenvedély –
hátrányos helyzetbe hozhatja az érintett személyt és környezetét is,
mivel kényszeres viselkedési mintákból áll, melyekben a viselkedés
irányítása, abbahagyása sikertelen.
Pszichológiai értelemben véve a
kóros szenvedély azt jelenti, hogy egy a hétköznapokban elterjedt és
normálisnak vagy csak enyhén deviánsnak látszó viselkedésmód mintegy
elszabadul, dominánssá válik.
Tavaszi kalászosok Februárban a tavaszi kalászosok alá rövid idő áll rendelkezésre foszfor és kálium kijuttatásra. A tavaszi árpa és a zab trágyázása során célszerű a jellemzően foszfortúlsúlyos NPK készítményeket, a talaj felső 15-20 cm-be, még magágy készítés előtt külön művelettel bedolgozni. Amennyiben erre már nincs lehetőség, fókuszáljuk a kultúrák nitrogénigényére és közvetlen a magágy készítés előtt juttassunk ki Pétisót, mely a nitrogén mellett hozzájárul az árpa és a zab jelentős, 6-8 kg/t fajlagos kalcium- és komoly magnéziumigényének fedezéséhez.
Az Uzina Tractorul Brașov Románia legnagyobb traktorgyára volt. 1946-ban kezdte meg működését a Brassó északi részén elhelyezkedő egykori IAR repülőgépgyár csarnokaiban. Fennállása során több, mint 1,32 millió mezőgazdasági járművet gyártott, melyeknek több mint felét 115 országba exportálták. [1] A kommunizmus bukása után hanyatlásnak indult. Sikertelen privatizációs próbálkozások után 2007-ben megszűnt és lebontották. 1925-ben Brassó mellett megalapították az IAR Brașov repülőgépgyárat. A második világháborúban lebombázták, és az épen maradt felszereléseket elvitték az oroszok háborús kártérítés gyanánt. Az üzem 1946-ban, traktorgyárként indult újra, Sovromtractor néven. A SovRom -ok a világháború után létrehozott szovjet-román vállalat...
Megjegyzések
Megjegyzés küldése